Afgelopen week verscheen op online-retailer.nl het verslag van een “rond de tafel” sessie van een aantal grote hosters. De essentie van de bijeenkomst focuste zich op de bescherming die hostingproviders dienen te leveren wanneer het gaat om e-commerce hosting.
Met dit artikel willen wij graag aangeven dat zowel grote als kleine partijen op een eenduidige en praktische manier om kunnen gaan met e-commerce hosting. Zolang er een goed samenspel is tussen leverancier en afnemer kunnen een hoop verassingen worden voorkomen. Voor DigiState betekent dit zoveel als een goede controle op de kwaliteit van de code, het frequent maken van backups en het inrichten van voldoende bescherming tegen partijen die kwaad willen.
E-commerce en kwaliteit van de code
Een e-commerce hostingoplossing staat en valt bij de kwaliteit van de code. Wanneer de code van een leverancier goed is geschreven betekent dit heel veel voor de beleving van de gebruiker. De webshop is niet alleen verzekerd van een goede gebruikersbeleving(++ voor de gebruiker) maar ook worden databases sneller geladen en is een partij daardoor ondere andere verzekerd van een betere SEO ranking. Wanneer DigiState een e-commerce hosting platform implementeert wordt de site uitvoerig getest op loadbelasting en ondernemersambities (wat betekent de gekozen setup op de lange termijn).
Of u nu gebruik maakt van een open source platform als Magento of WordPress of zelf een CMS ontwikkelt op PHP of .NET basis – iedere e-commerce hostingoplossing staat of valt bij de kwaliteit van de code.
Secuur omgaan met klantdata
DigiState heeft als hosting provider de verplichting uitermate secuur om te gaan met haar klantdata. In het geval van calamiteiten moet een e-commerce hostingomgeving snel kunnen worden hersteld.
De volledige e-commerce hosting (niet al onze klanten volgen helaas nog dit pad) bevat een wekelijkse full back-up van alle data en een dagelijkse incrementele backup. Op deze manier wordt downtime beperkt en kunnen wij in het geval van technische problemen uw hostingomgeving snel weer live zetten.
In principe adviseert DigiState bij alle grotere e-commerce hosting vraagstukken gebruik te maken van verschillende vormen van additionele bescherming. De mate waarin deze aanvullende producten worden besproken hangt af van het aantal vaste bezoekers, het type producten dat wordt verkocht en de aard van de dienstverlening (het hosten van grote webshops versus het hosten van de website van een lokale groentewinkel verschilt vaak aanzienlijk).
Bij additionele bescherming moet u denken aan bijvoorbeeld firewalls en DDOS bescherming om aanvallen van buitenaf buiten de deur te kunnen houden.
Klant en geen nummer
Laat u zich niet afschrikken! U krijgt ongetwijfeld van tijd tot tijd te maken met schrikbarende telefoontjes- en emails, maar met DigiState bent u altijd beter af dan met een bedrijf dat 15 man groot is. Bij ons bent u een klant en geen nummer. DigiState’s “bereikbare hosting” filosofie past uitstekend bij e-commerce hosting oplossingen.
Met ons persoonlijk contact staan wij bijna letterlijk dag en nacht naast u, om zorg te dragen voor maximale resultaten uit uw webshop.