Efficiënter werken met Copilot bij Oranjeborch

Sven van der Hijden aan het woord

Oranjeborch is een makelaarskantoor gespecialiseerd in commercieel vastgoed, gevestigd in Nieuwegein. Het kantoor wordt geleid door Sven van der Hijden, samen met zijn compagnon Louis Bakker. Zij zijn al meer dan 15 jaar actief in de vastgoedsector. Ze richten zich op de verhuur en verkoop van bedrijfshallen, kantoren, winkels en scholen, met een sterk netwerk binnen de provincie Utrecht.

Oranjeborch werkt sinds kort met Microsoft Copilot. Samen met DigiState zijn zij aan de slag gegaan met deze AI-oplossing om hun administratieve processen efficiënter te maken. Sven deelt in dit verhaal hoe Oranjeborch Copilot inzet, wat de eerste ervaringen zijn en hoe de samenwerking met DigiState is verlopen.

Een efficiencyslag maken

Juridische documenten, zoals overeenkomsten, zijn maatwerk en worden altijd zorgvuldig door een medewerker opgesteld. Tegelijkertijd bestaat een groot deel van het werk van een commercieel vastgoedmakelaar uit ondersteunende neventaken, zoals het opstellen van e-mails, algemene correspondentie, socialmediaberichten, brochures en persberichten. Ook het vertalen van Engelstalige teksten komt regelmatig voor. Sven zocht een oplossing om juist deze routinematige taken sneller en eenvoudiger uit te voeren.

Sven: “We werkten al langer samen met DigiState. Toen de vraag ontstond om efficiënter te kunnen werken, stelde Marin voor om Microsoft Copilot te implementeren. Na een demonstratie op kantoor besloten wij om de proef op de som te nemen.

Dankzij de directe integratie met hun eigen Microsoft-omgeving blijft de data veilig binnen hun eigen infrastructuur. Hierdoor is de privacy van klantgegevens gegarandeerd.

Een groot voordeel dat Sven noemt, is de tijdswinst die Copilot oplevert bij routinetaken: “Als we er per jaar vier uur mee besparen, is de investering al terugverdiend.

Copilot versus ChatGPT

Hoewel Copilot handig blijkt voor basisdocumenten en eenvoudige e-mails, geeft Sven aan dat de mogelijkheden nog beperkt zijn in vergelijking met tools zoals ChatGPT:

Voor complexere teksten of creatieve content biedt ChatGPT meer mogelijkheden. Toch kiezen we ervoor om ChatGPT niet in te zetten, omdat we de veiligheid en vertrouwelijkheid van gegevens vooropstellen.” 

Marin Heideman, CEO van DigiState, voegt daaraan toe: “Copilot draait op Europese datacenters van Microsoft en voldoet daarmee aan de AVG. Voor het merendeel van onze klanten is dit een veilige, krachtige oplossing. Heb je aanvullende eisen voor data-opslag, bijvoorbeeld rond exclusieve controle of nationale wetgeving? Dan bieden we ook alternatieven.” 

Samenwerking met DigiState

Toen we Sven vroegen naar zijn ervaring met DigiState, hoefde hij niet lang na te denken:

DigiState denkt echt met ons mee. Ze hebben verstand van zaken en geven altijd een eerlijk advies over welke investeringen zinvol zijn. Bovendien zijn ze goed bereikbaar en pakken ze vragen of problemen meestal direct op. Wat ik ook waardeer, is dat ik altijd weet wie ik aan de telefoon heb.

Voorlopig blijft Oranjeborch experimenteren met Copilot om te ontdekken welke taken nog verder geautomatiseerd kunnen worden. Hoewel AI geen vervanging is voor maatwerk en expertise, ziet Sven zeker potentie om in de toekomst meer administratieve taken te stroomlijnen.

Meer weten?

Ben je ook benieuwd of Microsoft Copilot van toegevoegde waarde is voor jouw bedrijf? Of wil je een IT-omgeving die voor jou werkt? Neem dan contact op!